Pobierz szablon, rozpakuj go i dodaj na swojego bloga.

Obramowanie wokół obrazków w postach

Edytuj post
Z reguły obramowanie obrazków w postach to biała ramka i cień. Usunięcie tego to nie taka trudna sprawa. Wchodzimy w Projektanta szablonów.


Z menu po lewej stronie wybieramy opcję 'Zaawansowane', a następnie 'Dodaj arkusz CSS'.


I teraz wpisujemy kod w pustym miejscu.

.post-body img {
box-shadow: 1px 1px 10px black; /*cień za obrazkiem*/
border: 2px solid white; /*ramka wokół obrazka, jej grubość, styl i kolor*/
border-radius: 10px 10px 10px 10px; /*zaokrąglenie ramki*/
padding: 5px; /*ogległość ramki od samego obrazka*/
background: lightblue; /*tło pod obrazkiem, widoczne jeśli użyjemy opcji padding*/
}
Ramkę można zmieniać dowolnie dla strony, wystarczy użyć odpowiednio:
border-top: - ramka na górze,
border-bottom: - ramka na dole,
border-left: - ramka z lewej strony.
border-right: - ramka z prawej strony.

Kolorów nie musimy używać tylko z nazwy (white, black, red, blue). Możemy wpisywać także kod szesnastkowy (#000000, #FFFFFF, #48324B).

Jeśli nie chcesz mieć danej opcji, po prostu ją zaznacz i usuń. Nie jest powiedziane, że wszystko to, co napisałam musi być zawarte w Twoim kodzie. Jeśli nie jesteś pewny/a, co się zmieni, zmień daną wartość na inną i obserwuj, co się dzieje.

Wartości oznaczone tym kolorem można zmieniać.

Na koniec pokażę wam mój efekt:


W razie jakichkolwiek problemów zgłoś się w komentarzu, a postaram się pomóc.

4 komentarze

  1. Bardzo fajna funkcja. Skorzystałam i efekt bardzo mi się podoba. Serdecznie dziękuję. :)
    Effey.

    OdpowiedzUsuń
  2. a jak całkowicie usunąć obramowanie? zależy mi na przeźroczystości obrazków, a blogspot dodaje ramkę automatycznie... chodzi o tego bloga: name-book.blogspot.com


    --
    storyoframona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. pomocy!!!
    już mi głowa boli i się robi niedobrze...
    szukam wetuję i przeglądam strony w poszukiwaniu fragmentu skryptu kodu lub czegoś podobnego, który umożliwi moim czytelnikom dodawanie emtek w komentarzach...
    znalazłam tylko jedną opcję i to nie działa bo goole coś pozmieniało...
    proszę o jakąkolwiek pomoc

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję, mój kłopot z ramką właśnie się skończył. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS | x.